Privatlivspolitik for sociale medier
Kalundborg Kommune vægter tryghed højt. Læs, hvordan kommunen håndterer dine personoplysninger på sociale medier.
1. Formål med brug af personoplysninger
Når Kalundborg Kommune bruger personoplysninger på sociale medier, gør vi det på følgende måder:
- Vi håndterer dine oplysninger for at kunne administrere henvendelser, vi modtager fra dig, med det formål at besvare din henvendelse.
- Vi håndterer dine oplysninger som en del af vores opgave i samfundets interesse eller vores offentlige myndighedsudøvelse, fx billeder med genkendelige personer fra offentlige begivenheder mv.
- Vi håndterer dine oplysninger, når du har givet os samtykke til at måtte dele dem på sociale medier.
2. Grundlaget for brugen af dine personoplysninger
Grundlaget for vores brug af dine personoplysninger på sociale medier vil typisk være som en del af vores opgave i samfundets interesse eller dit samtykke. Enten gennem din henvendelse til os gennem de sociale medier eller din tilladelse til at vi må offentliggøre oplysninger om dig her.
Når vi bruger personoplysninger til at målrette vores indhold, gør vi det, så vi bedst muligt kan løfte de kommunikationsopgaver, vi har som offentlig myndighed.
3. De typer af personoplysninger vi håndterer
Når vi modtager en henvendelse fra dig, behandler vi dit navn/brugernavn og henvendelsens indhold.
Når vi offentliggør oplysninger, bruger vi kun de oplysninger, vi har tilladelse til at dele. Det drejer sig typisk om navne, interviews, billeder og video.
Når vi målretter vores indhold, kan vi målrette på køn, alder, geografi og interesser på baggrund af den viden, den enkelte social medie-platform har om dig. Vi har kun adgang til oplysningerne i anonymiseret form. Det er således kun de enkelte sociale medier der kan identificere dig på baggrund af oplysningerne.
4. Ansvaret for henvendelsers indhold
Det er den enkelte bruger, der har ansvaret for indholdet i en henvendelse. Vi anbefaler derfor, at du ikke deler oplysninger, du ikke ønsker offentliggjort. Vi forbeholder os også retten til at fjerne stødende materiale eller materiale, der enten er ulovligt eller ikke følger vores retningslinjer.
Vi sagsbehandler ikke på vores social-medieplatforme, ligesom vi ikke bruger beskedfunktionen på Facebook. Se spillereglerne for indlæg på Facebook.
5. Sletning
Som udgangspunkt sletter vi oplysninger om dig, når vi ikke længere har brug for dem. På sociale medier vil dine kommentarer og vores offentliggjorte indhold dog ligge tilgængeligt, så længe det pågældende sociale medie tillader det.
Du har altid mulighed for selv at slette dine egne kommentarer. Ønsker du, at vi sletter oplysninger om dig, som vi har offentliggjort, kan du skrive en mail til kommunikation@kalundborg.dk. Herefter vil vi behandle din sletningsanmodning og give dig besked.
6. Dine rettigheder
Når vi behandler oplysninger om dig, har du efter lovgivningen en række rettigheder. Dem kan du læse mere om på Databeskyttelse - Dine rettigheder.
Her kan du også finde kontaktoplysningerne på vores databeskyttelsesrådgiver, hvis du har spørgsmål til dine rettigheder eller måden vi behandler dine oplysninger.
7. Sådan kontakter du os
Ønsker du at kontakte Kalundborg Kommune, kan du gøre det gennem sociale medier, på telefon, Digital Post eller almindeligt brev. Drejer det sig om noget bestemt, er det bedst at tage fat i den del af kommunen, der tager sig af området.
Se oversigt over enheder og kontaktoplysninger.
Indeholder din henvendelse oplysninger, du ønsker at holde fortrolige, anbefaler vi, at du bruger Digital Post til at kontakte kommunen.