Ønsker du at få telefonisk vejledning fra en af vores byggesagsbehandlere?
Nedenfor kan du læse nærmere om, hvordan du kan komme i kontakt med os:
Hvad kan du forvente på et telefonmøde?
Vi står klar til at guide dig generelt i forhold til de regler, der gælder, når du ønsker at bygge, samt vejledning om hvornår og hvordan du skal ansøge.
Det er desværre ikke alt vi kan hjælpe med over telefonen.
Hvad kan vi ikke svare på?
- Ventetid på byggesagsbehandling: Desværre kan vi ikke svare på spørgsmål om ventetid på telefonvagten. På vores hjemmeside Sagsbehandlingstider (kalundborg.dk) kan du finde oplysninger om de gennemsnitlige ventetider på byggesagsbehandling. Du bedes derfor ikke bestille telefontid til dette formål.
- Bemærk venligst, at i perioder med høj aktivitet, sådan som vi oplever i øjeblikket, kan der forekomme længere ventetid på behandling af byggesager. Vi anbefaler at være tålmodig og søge information på vores hjemmeside, hvis du oplever længere ventetid end forventet.
- Konkrete projekter: For spørgsmål vedrørende specifikke projekter, bedes du sende en mail med tegninger og en grundig beskrivelse til byggesag@kalundborg.dk
- Andre emner end byggesager: Vores telefonmøder fokuserer kun på byggeri. Har du spørgsmål inden for andre områder som fx flexbolig, nedsivning eller landzonetilladelse, bedes du ringe til 59 53 44 00.
Bemærk, at telefonrådgivning er vejledende, og vi kan ikke træffe afgørelser over telefonen.
Hvordan booker du en telefontid?
Du kan bestille en telefontid med en byggesagsbehandler ved at klikke her: Bestil tid
Vær opmærksom på, at udfylde bestillingen med alle relevante oplysninger, så vi kan forberede os på samtalen:
- Dit telefonnummer, så vi kan ringe dig op
- Din mail, hvis vi får behov for at skrive til dig
- Dit navn
- Adressen som henvendelsen vedrører
- En præcis beskrivelse af hvad din henvendelse drejer sig om
Vi afsætter 15 minutter til hver samtale og ringer dig op til den aftalte tid.
Vi beder dig venligst være klar ved telefonen, da vi ikke kan garantere dig, at vi kan nå at ringe igen, hvis ikke vi kan få fat i dig. Oplever du at misse et opkald, bedes du bestille ny telefontid, da det ikke er muligt at ringe tilbage.
Gebyrer:
Vi gør opmærksom på, at hvis vejledningen omhandler en konkret byggesag, bliver der pålagt gebyr for forbrugt tid på byggesagen.
Du kan læse mere om byggesagsgebyr på vores hjemmeside:
Anden kontaktmuligheder:
Du kan også kontakte os via mail på byggesag@kalundborg.dk eller ved at sende brev til: Kalundborg Kommune, att.: Byg, Holbækvej 141B, 4400 Kalundborg.
Supplerende oplysninger eller dokumenter til igangværende byggesager skal sendes via Byg og Miljø."