Du kan give et praj via computer eller via en app til smartphone. Hvis du vælger at hente appen, kan du fremover klikke direkte på den på din telefon og let og hurtigt sende et praj.
Giv et praj-appen bruger GPS-koordinater til at lokalisere henvendelserne. Når du anmelder et problem via appen, er det derfor vigtigt, at du står det sted, hvor fejlen er.
Vedhæft meget gerne et billede til dit praj. Det gør det lettere for os at vurdere problemets karakter og omfang.
Bemærk, at nogle veje er statsveje. Det gælder:
- Rute 22 (Slagelse Landevej, fra Kalundborg Station til Slagelse)
- Rute 23 (Kalundborg, fra krydset Asnæsvej/Hareskovvej til Holbæk).
De hører derfor under Vejdirektoratet, ikke under Kalundborg Kommune. Så hvis du vil give et praj om fejl og mangler på rute 22 eller 23, skal du sende dit praj til Vejdirektoratet.
Vælg i det efterfølgende, hvordan du vil give et praj og til hvem:
Brug computer til at give et praj til Kalundborg Kommune
Brug Android-telefon til at hente app i Google Play for at give et praj til Kalundborg Kommune
Brug iPhone til at hente app i App Store for at give et praj til Kalundborg Kommune
Gå videre til Vejdirektoratet for at give et praj om en statsvej (rute 22 eller 23)
Vi kan desværre ikke svare direkte på dit praj. Men du kan se status på din henvendelse på appen eller Giv et praj-kortet.
Akutte fejl og alvorlige skader på vejen eller vejens udstyr
Hvis vi vurderer, at et praj er akut, udbedrer vi fejlen hurtigst muligt. Andre praj vil blive prioriteret og planlagt i vores daglige drift eller indgå i den fremtidige planlægning.
Hvis du opdager en pludseligt opstået alvorlig vejskade, for eksempel store huller i kørebaner, cykelstier eller fortovsfliser eller andet, der kan være til stor fare for trafikanter eller gående, beder vi dig:
- Inden for vores åbningstid: Kontakt os på telefon 59 53 44 00.
- Uden for vores åbningstid: Kontakt Vestsjællands Brandvæsen på telefon 44 22 71 12.
Databeskyttelse og rettigheder, når du bruger Giv et praj