Digital Post

Med Digital Post kan du sende og modtage breve til og fra offentlige myndigheder via en sikker forbindelse.

Det er obligatorisk at være tilmeldt Digital Post, og du skal have MitID for at bruge Digital Post.

Du kan få besked på din private mail og via sms, når der er ny, digital post til dig.

Nej, selvom du har givet pårørende digital fuldmagt har de ikke adgang til din digitale post.

For at kunne se andres post skal der oprettes en læse- skriveadgang.

Læs om Læse-skriveadgang på borger.dk

Kan du ikke modtage din post fra det offentlige digitalt, har du mulighed for at blive fritaget fra Digital Post. 

Når du er fritaget for Digital Post, modtager du post fra det offentlige som almindelig post.

For at blive fritaget skal du bestille tid i Borgerservice, hvor du skal vise dit sundhedskort og underskrive ansøgningen om at blive fritaget.

Bestil tid til fritagelse for Digital Post

Hvis du ikke kan bruge en digital løsning og søger via blanket, kan du få dispensation fra digital selvbetjening ved at møde op i Borgerservice. Husk at bestille tid, før du møder op

Bestil tid i Borgerservice

Du kan selv give læseadgang til andre, fx et familiemedlem, så vedkommende kan hjælpe dig med at tjekke din Digital Post på borger.dk, e-Boks og i Digital Post-appen. 

Læs mere om læseadgange, og hvordan du giver det på borger.dk