Tilskud til egne/og eller lejede lokaler, lejrpladser og anlæg

Søg om tilskud til drifts- og vedligeholdelsesomkostninger for egne eller lejede lokaler og lejrpladser.

A-conto tilskud:

  • A-conto tilskud udbetales i tre lige store rater henholdsvis den 1. april, 1. august og 1. december.

Afregning af a-conto tilskud:

  • Afregning af det a conto modtagne tilskud sker ved indsendelse af dokumentation senest 1. maj det følgende år. Sammen med afregningen skal der fremsendes en opgørelse over årets aktivitetstimetal, der angives pr. måned.

Ansøgning om lokaletilskud bagud:

  • Ønsker foreningen lokaletilskud bagud er ansøgningsfristen den 1. maj efter tilskudsåret. Ansøgningen vedlægges dokumentation for afholdte drifts- og vedligeholdelsesomkostninger samt en opgørelse over årets aktivitetstimetal. Timetallet angives pr. måned.
  • Der ydes ikke lokaletilskud til offentlige entrégivende aktiviteter, samt i forbindelse med arrangementer, hvis hovedformål er afholdelse af spil, herunder andespil, bingo og lign., hvori indgår økonomisk gevinst for foreningen.
  • Sker der væsentlige ændringer i foreningens udgifter til egne eller lejede lokaler skal merudgiften godkendes af Folkeoplysningsudvalget før der kan bevilges tilskud hertil.

Størrelse af tilskud:

  • Til egne eller lejede lokaler og lejrpladser ydes der tilskud på minimum 75 % og maksimalt på 85% af foreningens drifts- og vedligeholdelsesomkostninger. Tilskudsprocenten afgøres af Folkeoplysningsudvalget.

Virkning af medlemsalder:

  • Anvendes lokalerne af medlemmer, der er 25 år eller derover, vil der blive foretaget en forholdsmæssig beregning af tilskuddet. Ledere og trænere over 25 år medregnes ikke i det samlede antal af medlemmer over 25 år. Eventuel lejeindtægt modregnes inden tilskuddet beregnes.

 

Har foreningen ikke tidligere modtaget tilskud til lokaler, skal ansøgningen indeholde følgende:

  • Motiveret begrundelse for foreningens ønske om egne lokaler og tilskud hertil, gerne med beskrivelse af den ønskede facilitet.
  • Oversigt og beskrivelse af foreningens forventede aktiviteter i den facilitet, der søges tilskud til.
  • Oversigt over de drifts- og lejeudgifter der søges om støtte til.
  • Foreningens seneste regnskab og budget, der dokumenterer økonomi til at finansiere egenbetaling.
  • Foreningens samlede medlemstal opdelt i 2 kategorier: 0-24 år og 25 år og opefter.
  • Gældende lejekontrakt eller udkast til lejekontrakt. Ved nye lejemål frarådes foreningerne at underskrive kontrakten før foreningen har fået gennemset den af Kultur og Fritid samt modtaget tilsagn fra Folkeoplysningsudvalget.

Krav om godkendelse af lejekontrakt:
Før der kan ske en endelig godkendelse af en ny ansøgning om lokaletilskud, skal Folkeoplysningsudvalget godkende den endelige lejekontrakt samt have dokumentation for, at lokalerne – i henhold til bygningsreglementet – kan godkendes til foreningens aktiviteter.

 

Tilskuddet skal søges via Kalundborg Booking & Foreningsportal

I forbindelse med endelig afregning af a conto tilskud, vil der ikke ske opkrævning/udbetaling af beløb under 200 kr.

Ansøgningerne og afregningerne behandles administrativt og efterfølgende fremsendes til orientering ved folkeoplysningsudvalget.

Administrative afgørelser kan via mail (fritid@kalundborg.dk) ankes til folkeoplysning udvalget senest 14 dage efter foreningens modtagelse af afgørelsen.

Ansøgningsfrister

  • 1. februar (a conto forud)
  • 1. maj (afregning af a conto modtaget lokaletilskud)
  • 1. maj (bagud)