- Apps og sociale medier - jeg kan ikke følge med!
- Privatliv og anonymitet - hvordan hjælper jeg mit barn med at styre det?
- Sprog, trivsel og mobning - hvad kan jeg gøre ved konflikterne?
- Fællesskaber - positive og negative online-relationer
- Mobil hele tiden - hjælp dit barn fra FOMO til JOMO
- Billeder og video - deling med omtanke
Undervisningsforløbet er nærmere beskrevet på SSP-teamets hjemmeside:
"Ungdomsliv online - netetik og digital dannelse" (INDSÆT LINK)
Eleverne er under forløbet blevet præsenteret for en række problematikker og dilemmaer, som de har bearbejdet gennem skiftende arbejdsformer. Undervejs har vi i fællesskab identificeret nogle af de digitale udfordringer, som er særlige for netop deres klassefællesskab. Eleverne har endvidere reflekteret over, hvilke muligheder der er for at imødekomme disse udfordringer individuelt og i fællesskab i klassen.
På forældremødet klædes forældrene på til at fortsætte den digitale dialog i hjemmet. På mødet udleveres til "tjekliste til forældre til digitalt indfødte", som er ment som et oplæg til refleksion og inspiration til opfølgning/videre dialog i hjemmet omkring de temaer vi har berørt i vores forløb og på forældremødet.
Det anbefales at afholde forældremødet afdelingsvis (indskoling, mellemtrin og udskoling) med involvering af alle klassernes forældre, så dialogen kan gå på tværs af forældregrupperne.