Vi indsamler tekstilaffald to gange om året i fastlagte indsamlingsuger. Ordningen omfatter enfamiliehuse, flerfamiliehuse (etageboliger) og kommunale virksomheder og institutioner. Vi indsamler også tekstilaffald på Sejerø. Vi indsamler ikke tekstilaffald ved sommerhuse eller på Nekselø, men henviser i stedet til at aflevere tekstilaffaldet på vores genbrugspladser.
Du skal tilmelde din adresse for at få afhentet tekstilaffald. Og du skal selv sørge for at anskaffe gennemsigtige poser, som du lægger tøjet i og lukker tæt for at forhindre, at vandet trænger ind. Poserne må maksimalt være 120 l og veje 12 kg.
Du skal placere poserne i skel senest kl. 06.00 om mandagen i indsamlingsugen. Borgere i rækkehusområder og boligselskaber kan vælge at indrette fælles opsamlingsområder, hvor vi afhenter poserne med tekstilaffald.
Du kan stadig aflevere tekstilaffald på vores genbrugspladser.
Næste indsamling
Uge 22 er næste gang, vi indsamler tekstilaffald. Fristen for at tilmelde sig er fredag den 16. maj 2025.
Bemærk, at indsamlingen foregår hele den nævnte uge. Dit tekstilaffald skal stå klart til afhentning senest kl. 06.00 om mandagen i indsamlingsugen, men grundet kørselsplanlægning kan selve indsamlingen godt foregå senere på ugen.
Tilmelding – og fejlmelding
Tilmeld dig, hver gang du ønsker at få indsamlet tekstilaffald. Du skal ikke betale ekstra for at tilmelde dig tekstilindsamling.
Få indsamlet tekstilaffald
Meld gerne fejl til os, hvis du oplever manglende afhentning.
Meld fejl ved indsamling af tekstilaffald
Ofte stillede spørgsmål