Vigtig information
- Du skal være hjemme, når hjælpen
- Du skal sikre leverandøren adgang til boligen. Har du ikke har mulighed for selv at åbne hoveddøren, skal du sammen med leverandøren finde en løsning. Den kommunale leverandør kan vælge at opsætte en digital eller elektronisk låseanordning, hvorved medarbejdere, der i arbejdsøjemed har behov for adgang til din bolig, kan låse op vha. en tilkoblet.
- Hvis du ønsker at skifte leverandør, skal du anmode om at skifte inden udgangen af en måned, og det træder således først i kraft efter yderligere en måned, eller før, hvis det kan aftales.
- Hvis du selv aflyser hjælpen, kan erstatningshjælp blive tilbudt i det omfang, som leverandøren har mulighed for.
- Hvis dit behov for hjælp ændrer sig eller ophører, skal du henvende dig til kommunens visitation.
- Alle indsatser dokumenteres i det elektroniske.
- Personalet har ID-kort, som kan fremvises ved.
- Alle afgørelser om bevilling eller afslag af hjælp samt større ændringer i den allerede bevilligede hjælp, meddeles altid Der vedlægges begrundelse samt evt. klagevejledning. Samtidig oplyses det, hvem du kan kontakte, hvis hjælpen ikke ydes i overensstemmelse med afgørelsen.
Klagemulighed
Hvis du vil klage over afgørelser, skal den sendes til kommunens visitation, som genbehandler sagen og evt. videresender denne til Ankestyrelsen efter gældende regler. På enkelte områder er klageinstansen en anden, men dette vil være beskrevet under den enkelte kvalitetsstandard. Herudover vil du altid modtage en klagevejledning i forbindelse med en afgørelse.