Spring hovednavigationen over
Go To Kalundborg
Nyheder
Job & karriere
Høringer og afgørelser
Kommunen
Kontakt
menu
Service & selvbetjening
Erhverv
Demokrati
Dagsordner og referater
Høringer og afgørelser
Kommunalbestyrelsen
Budget og regnskab
Udvalg, råd og nævn
Økonomiudvalg og stående udvalg
Øvrige udvalg
Råd
Nævn
Beboerklagenævnet
Hvilke sager behandler Beboerklagenævnet?
Hvordan indbringer jeg en sag for Beboerklagenævnet?
Hvilke dokumenter skal sendes ind sammen med klagen?
Hvad koster det?
Behandling af personlige oplysninger
Hvordan behandler nævnet sagen?
Sagsforløb i Beboerklagenævnet
Hvor lang tager det at få behandlet en sag?
Hvad sker der, når Beboerklagenævnet har behandlet min sag?
Hvordan klager jeg over Beboerklagenævnets afgørelse?
Skimmelsvamp
Nyttige links
Hvordan får jeg råd og vejledning?
Kontaktoplysninger
Bevillingsnævnet
Huslejenævnet
Planer, politikker og strategier
Idéer til borgmesteren
Valg
Partistøtteerklæringer
Livet i Kalundborg
menu
Service & Selvbetjening
Erhverv
Demokrati
Livet i Kalundborg
Forside
Demokrati
Udvalg, råd og nævn
Nævn
Beboerklagenævnet
Sagsforløb i Beboerklagenævnet
Gå tilbage til oversigten
Sagsforløb i Beboerklagenævnet
Udlejer eller lejer indbringer sagen og indbetaler samtidigt et gebyr. Indbringelse skal ske skriftligt.
Beboerklagenævnet identificerer tvisten, der som regel fremgår af indbringelsesbrevet.
Beboerklagenævnet registrerer sagen i kommunens interne sagssystem.
Inden en uge underretter Beboerklagenævnet den anden part om indbringelsen.
Beboerklagenævnet sender kopi af klagen til modparten til høring.
Beboerklagenævnet anmoder ofte parterne om yderligere oplysninger til sagen.
Eventuelt høringssvar sendes til orientering/høring hos modparten. Sagens parter er således hele tiden oplyste om dokumenterne i sagen.
Et eventuelt manglende svar fra den ene part kan fortolkes på en måde, der falder ud til modpartens fordel.
Beboerklagenævnet må indhente fornødne oplysninger hos andre offentlige myndigheder. Det kan f.eks. være oplysninger fra BBR, CPR mv.
Beboerklagenævnet foretager af og til besigtigelse af de omtvistede lejemål. Dette sker fortrinsvist i sager om vedligeholdelsesmangler og overtrædelse af husorden.
På et møde drøfter Beboerklagenævnet sagens oplysninger og dokumentationer, og herudfra træffer nævnet afgørelse i sagen eller beslutter at indhente yderligere oplysninger. Afgørelsen træffes ved almindelig stemmeflerhed.
Beboerklagenævnets afgørelse udsendes af sekretariatet.
Klagevejledning fremgår altid af afgørelsen/kendelsen (der kan klages til Boligretten inden 4 uger fra modtagelsen af afgørelsen).
Oplysning om hvem afgørelsen er sendt til, fremgår ligeledes af afgørelsen/kendelsen.
Afgørelsen protokolleres.
Nævnets kompetence fremgår af Almenlejelovens § 100 men kan også fremgå af de enkelte lovbestemmelser.