Kommunikation er en del af kerneopgaven – det decentrale kommunikationsansvar
Kommunikation er en integreret del af kommunens kerneopgaver, og ansvaret for kommunikationen følger ansvaret for opgaven. Det betyder, at enhver leder og medarbejder har et medansvar for kommunens omdømme, og at kommunikation som disciplin skal indtænkes tidligt i beslutningsprocesser og i nye opgaver for at sikre rettidighed. En del af ledelsesopgaven er at delegere talsperson ansvar til personer med faglig viden på sit område.
Kompetence og udviklingsmiljø – det centrale kommunikationsansvar
Team Kommunikation står til rådighed for faglig sparring omkring kommunikation. Vi yder kommunikationsfaglig rådgivning til talspersoner, der udtaler sig i det offentlige rum med afsæt i deres faglighed. Ved pressekontakt involveres Team Kommunikation, som bistår med rådgivning med henblik på at sikre helhed og effektiv kommunikation. Team Kommunikation faciliterer et tværgående kommunikationsfagligt kompetence- og udviklingsmiljø. Team Kommunikation afholder for eksempel interne kurser, og sikrer netværkssamarbejder mellem webredaktører.
Produktion af tværgående kommunikationsprodukter
Team Kommunikation har udviklingsansvar for indhold og design på kommunens centrale kommunikationskanaler. Teamet leverer kommunikationsprodukter, der understøtter strategiske fokusområder i kommunen.
Vi arbejder sammen med andre
I Kalundborg Kommune er der mange synlige koblinger til en række nære, eksterne samarbejdspartnere. Vi arbejder sammen med dem med det formål at løfte den samlede kommunikationsindsats for kommunens styrkepositioner i fællesskab.
Modtagerdata styrker kommunikation
Vi bruger feedback og viden om de behov, som medarbejdere møder såvel eksternt som internt, til at målrette vores kommunikation og gøre den så relevant som muligt for modtagere i alle målgrupper.
Visuel identitet
Den visuelle identitet tegner os som én kommune ved at være konsekvent og genkendelig på tværs af alle digitale og analoge platforme.