1

Vision

Der skal skabes en ny fortælling og Kalundborg Kommune.

2

Politik

Mål

  • Kulturlivet som tilbud til borgere og besøgende i Kalundborg Kommune skal synliggøres.
  • En synlig og formidlet kultur og kulturarv som en del af Kalundborgs DNA skal medvirke til at forme en ny identitet og forny fortællingen om kommunen.
  • Fællesskabet skal styrkes gennem kunsten på en oplevelsesbaseret måde
  • Kunsten skal sikre en fortsat fornyelse af fortællingen om Kalundborg Kommune

Arenaer

  • Kommunens hjemmeside, sociale medier og andet markedsføringsmateriale
  • Omtale gennem medier m.m.
  • Kulturaktiviteter og events
  • Dagtilbud, skoler og uddannelsesinstitutioner
  • Messer
  • Kulturinstitutioner
  • Det offentlige rum

Fokus

Der skal formidles, kommunikeres og brandes med klare signaler.

3

Strategi

Her og nu eller inden ret længe

  • Udvikling og gennemførelse af brandingstrategi
  • Der etableres en kulturportal
  • Kulturinstitutionerne skal arbejde med publikumsudvikling
  • Kulturinstitutionerne udvikler ”kulturkaravane” til skoler og dagtilbud med henblik på rekruttering
  • De kommunale kulturtilbud eksponeres på messer
  • Pressestrategier og koordinering professionaliseres på bl.a. websites og sociale medier
  • En kulturnat kan eksponere det frivillige foreningsliv
  • De store fortællinger om Kalundborg – i fortid og nutid – skal gennem kulturaktiviteter formidles – specielt til børn og unge
  • Der er brug for ambassadører, som kan videregive fortællingerne. Det kan ske gennem vidensdeling og undervisning til frivillige ledere, undervisere, pædagoger og virksomheders ledere og medarbejdere

Aktører og eksterne partnere

  • Kalundborg Museum
  • Røsnæs Naturskole
  • Musisk Skole
  • Koncert- og teaterforeninger
  • Gallerier og kunstforeninger
  • Kalundborg BibliotekerKulturnetværket
  • Dagtilbud og skoler
  • Den faglige enhed ’Kultur og Fritid’
  • Visit Kalundborg
  • Erhvervsrådet
  • Den 8. himmel
  • Uddannelsesinstitutioner
  • Private virksomheder

Formidling og synliggørelse af kultur- og fritidslivet er en forudsætning for dets eksistens i det offentlige rum.