I Kalundborg Kommune har vi en professionel, stærk og effektiv indkøbs- og udbudsafdeling, som er med til at sikre, at de indkøb, vi foretager i kommunen, tager højde for både behov, pris og kvalitet.
Internt i Kalundborg Kommune agerer indkøbs- og udbudsafdelingen strategisk samarbejdspartner for fagcentrene og understøtter, at det tværfaglige samarbejde bliver en realitet. Ved at inddrage de relevante faggrupper i indkøbsprocessen sikrer vi, at de rette produkter og ydelser bliver indkøbt på rette tidspunkt.
I Kalundborg Kommune udvikler vi til stadighed indkøbs- og udbudsafdelingen som funktion, så den forbliver professionel, stærk og effektiv.
Eksternt prioriterer indkøbs- og udbudsafdelingen ligeledes samarbejdet med indkøbsfællesskaber, andre offentlige myndigheder samt private aktører, så vi finder de rigtige produkter til de respektive behov. I den forbindelse er Kalundborg Kommune bevidst om, at det er leverandørerne af de specifikke produkter og ydelser, som er specialister på områderne, og derfor er dette samarbejde vigtigt så vi sikrer, at de indkøb, vi foretager, er rigtige i forhold til den ønskede kvalitet og værdi. Derfor prioriterer vi markedsdialogen.
Vi arbejder bevidst med formelle-relationelle kontrakter fordi vi vægter den gode relation mellem Kalundborg Kommune som ordregiver og vores leverandører. Det gør vi for på den måde at skabe mest værdi ved indkøbet – både for Kalundborg Kommune, men også for leverandøren, så aftalen er attraktiv for begge parter.
Det er vores opfattelse, at man på den måde sikrer den bedste kvalitet i aftalerne til den rigtige pris.
Det gode samarbejde både internt og eksternt resulterer i bedre og brugbare indkøbsaftaler, som betyder produkter og ydelser af høj kvalitet, som i sidste ende opfylder borgernes behov og interesser på bedst mulig vis.